bloodycupcakes

Alla inlägg under juli 2013

Av Agnes - 20 juli 2013 18:39

     

What can I say? Hon såg ut som en Vanessa, bara. Ville färglägga, men orkade inte och hade inte rätt färg till håret. Det skulle varit jättemörkt blått, nästan svart. Jaja, så går det ibland. Är faktiskt rätt nöjd.

Av Agnes - 20 juli 2013 17:39

Tjenare, folks.

Jag kom nyss tillbaka från en kort promenad. Trevligt värre. Fast det var dumt att jag tog på mig en svart t-shirt, med tanke på hur varmt och soligt det var ute idag... Dessutom tänkte jag gå lite skogen, för ya' know, skogen är awesome, men så gott som alla stigar var nästan igenvuxna, och jag kände verkligen inte för att brottas med en massa kryp och insekter just idag...

HUR SOM HELST, jag tvivlar på att ni är intresserade av mina promenader, så låt oss gå vidare. Vad jag egentligen ville få sagt i det här inlägget var att jag har några frågor till er:


Jag funderar på att dra igång någon form av tävling, förmodligen en rittävling. Och nu undrar jag om det finns intresse för detta, och i sådana fall om ni har några önskemål på vad den skulle gå ut på eller vad priset skulle vara?

Dessutom vill jag passa på att berätta, att eftersom jag har så mycket överflödig tid nu på lovet, så tar jag gärna emot förslag. Så om du vill se mig rita någonting särskilt får du gärna lämna en kommentar och berätta om ditt förslag, och så ska jag göra mitt bästa för att uppfylla din önskan. Den här bloggen finns trots allt för er, och därför vill jag göra saker som ni uppskattar... 



Av Agnes - 19 juli 2013 11:59

       

Av Agnes - 18 juli 2013 14:44

Nejmen hejsan, folks.

Ni vet vad man säger, borta bra, men hemma bäst. Och det stämmer nog ganska bra, i alla fall för mig. 

Som många av er kanske vet så har jag spenderat några dagar i vår huvudstad, men nu har jag anlänt hemma i lilla Kristinehamn igen. Rätt skönt faktiskt, inte för att det inte var bra i Stockholm, det är bara det att jag trivs väldigt bra här hemma...

Oooch här kommer lite bilder. För alla är säkert jätteintresserade av vad jag lägger mina pengar på (not):


   

         

Har haft det sjukt awesome i Stockholm. Första dagen, efter att vi kommit dit, gav vi oss ner på stan för att shoppa lite. Fast... den enda som köpte något var jag. De andra hann inte göra något eftersom jag tar så lång tid på mig i klädaffärer. Hur som helst, hade jag lovat mig själv att inte köpa fler t-shirtar, men det gjorde jag ändå. Hittade en som var så himla snygg inne på Bluefox. Ni ser ju själva, den är skitsnygg. Köpte också två par näthandskar, ett par strumpbyxor, ett armband, ny hårfärg och GOGGLES. Ni fattar inte hur länge jag har velat ha ett par goggles, allvarligt. Jag älskar dem.

Andra dagen gick vi på Grönan. Som ni ser vann vi en hel del. Gick åt gaanska mycket pengar, men whatever. Far min vann en alien åt mig. För jag ville så gärna ha den. Fast det tog några hundra år. Men sedan fick jag den. Han heter Göte Älg, fråga inte varför (Och nu kommer typ trettio pers eller något fråga varför.) Awesome. Tack far. 

Tredje dagen blev det en tur till Panduro, för jag behövde pennor. Köpte 10 stycken nya ProMarkers. Inte billigt. Men defenitvit värt det.

 

Har färglagt en ny teckning också. Bilder kommer nog ikväll. Hoppas att ni hittills har haft ett lika bra sommarlov som jag, och fortsätter ha det awesome. Det tänker i alla fall ja göra.



Av Agnes - 14 juli 2013 23:58

   

What the hell is this...?

Jag tänkte göra något annorlunda. Det gjorde jag. Vad är detta? .__.' 

Well, den blev lite gullig i alla fall. Gör nog klart den medan vi är i Stockholm, annars när jag kommer hem. Vad vet jag. Det här är hur som helst en skum teckning, som jag inte förstår hur jag lyckades åstadkomma. Inga stygn, inget blod, inga horn i pannan, gigantiska mutanthänder, alvöron eller ens bläckfiskarmar... Istället kommer jag med en gullig unge och några fula spöken. What. Is. Going. On? Undrar om jag håller på och bli galen.


Förresten, sade jag att jag såg på den nya Shingeki no Kyojin episoden idag? Nej, det gjorde jag inte. Bra att jag gör det nu då. Kändes som att jag väntade i flera år på den, meen, det var värt det. Att få se sin favoritkaraktär spöa skiten ur sitt hatobjekt är rätt trevligt. Händer inte varje dag. Så jag är nöjd. Även om jag har ont i munnen. Kul, va?

Alltså, jag skrev för inte alls länge sedan att jag inte skulle skriva om min vardag... Uppenbarligen glömde jag bort det. Ber så mycket om ursäkt. Allvarligt.

Av Agnes - 14 juli 2013 23:35

Nejmen tjena.

Idag... är en dag. Kanske inte den bästa. Kommer ni ihåg den där gången... när jag tjatade om hur ont jag hade i min mun på grund av min tandställning? Weeell, jag har lika ont igen. Jag vet inte varför. Men det är otrevligt.

Imorgon förmiddag åker jag förmodligen till Stockholm. Beror på om jag fortfarande har ont eller inte. I alla fall, tror som sagt inte att jag kommer ha så överdrivet mycket tid till att rita... Men förhoppningsvis kommer jag att få shoppa lite istället. Gör inte det speciellt ofta, eftersom min favoritaffär Shock inte finns där jag bor... Well, sånt är livet när man bor i Kristinehamn.

Här får ni en bild på mig, för ovanlighetens skull. 


 


Dessutom hade jag visst lovat er bilder på mina födelsedagspresenter. Så, här är några av dem:

 

Jag fick massor av ProMarkers (HALLELUJAH) och ett nytt, fint ritblock som passar perfekt att rita med dem på, eftersom färgen inte går igenom pappret and stuff. Awesome.

Sedan fick jag ju lite awesome kläder också. I MEAN LOOK AT THAT T-SHIRT WITH DA CHAINSAW ON. Jag älskar motorsågar, om ni liksom... inte sedan visste det. 

Och, och och... ni ser spelet högst upp i mitten på bilden? ALICE MADNESS RETURNS. Det spelet, alltså. Det spelet är helt underbart. Jag försökte förut spela det på datorn, men det gick... rätt... dåligt. Så jag är kind of lycklig att jag fick möjlighet att spela det på mitt älskade PlayStation3 nu. Gotta love PlayStation3. Jag klarade det på någon dag. Vilken nörd jag är </3


Aja, ha det bra medan jag är borta, så hörs vi snart igen, folks.



Av Agnes - 12 juli 2013 21:56

Nämen tjenare, folks.

Jag ber så mycket om ursäkt för min inaktivitet... Och ja, jag veet att jag hade lovat er nya teckningar härom dagen. Någon råkade visst glömma bort att lägga upp dem...

HUR SOM HELST. Tack för att ni är så snälla och tålmodiga, jag ska försöka bättra mig. Nu ska ni få era teckningar.


       

Jag är inte särskilt nöjd med den första. Skuggningen på tröjan är förskräcklig. Är dock ganska nöjd med den andra. Lite mörkare skuggning på håret hade suttit fint, men eftersom jag bara hade en penna att färglägga det med så fick jag göra det bästa av situationen. Och NEEJ, hon skulle inte ha haft svarta ögonbryn, de skulle haft samma färg som håret. Det var bara det... att när jag skulle fylla i dem, höll jag i en svart ProMarker samtidigt, till något annat jag skulle fylla i, oooch jag råkade ta fel. Skit också. Så går det. Somliga är klantiga av sig.


Åh, och innan jag glömmer. Jag tänkte bara berätta att jag kommer åka till Stockholm på måndag, vet inte exakt hur länge, men kommer i alla fall att bli borta några dagar. Kommer förmodligen inte ha sådär överdrivet mycket tid över till att rita och blogga, sorgligt nog... Hoppas ni står ut med mig ett tag till... MEN HALLÅ, DET ÄR FAKTISKT SOMMARLOV. GIVE ME A BREAK.

Av Agnes - 9 juli 2013 21:15

Nämen hej.

Vanligtvis brukar jag försöka undvika att skriva om min händelselösa vardag så gott jag kan och fokusera på att lägga upp mina teckningar, men eftersom idag var en lite speciell dag, tänkte jag att det kanske kunde gå bra ändå. Idag blir jag nämligen 13 år gammal! Har haft en underbar dag idag, och fått massor av fina presenter av släkt och vänner. Tänkte faktiskt lägga upp lite bilder imorgon, om ni är nyfikna på vad jag fick för något. Dessutom kan jag lova er att det kommer minst en ny teckning imorgon, för er som väntat på det. Jag fick en hel del nya pennor idag, så det kommer nog att ritas en hel del framöver...

Just nu sitter jag och äter en bit frozen cheesecake som blev över från dagens födelsedagsfika. Jag är inte mycket för tårtor, men lite cheesecake kan vara ganska gott ibland. 

Den senaste tiden har jag haft vääldigt dålig statistik... Jag orkar helt enkelt inte försöka få folk att läsa min blogg varje dag, i alla fall inte nu under sommaren. Det betyder dock inte att jag kommer sluta blogga, förstås, även om jag kanske är lite mindre aktiv framtills det att skolan börjar igen.

    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards