bloodycupcakes

Alla inlägg under juli 2013

Av Agnes - 30 juli 2013 17:22

Nejmen hej. 

Har en liten fråga till alla er som brukar läsa min blogg: Vilken av mina teckningar är din absoluta favorit?


Anledningen till att jag frågar, är helt enkelt för att jag vill försöka göra den här bloggen så intressant som möjligt för er läsare. Jag vill rita teckningar som ni uppskattar. Därför skulle det vara jättesnällt om ni ville skriva i en kommentar, vilken/vilka av mina teckningar ni gillar allra mest, så att jag vet vad jag ska försöka göra mer av i samma stil. Helps me out a lot, ya' know.

Tack på förhand! 

Av Agnes - 30 juli 2013 16:19

   

Allvarligt. Ni fattar inte hur många teckningar jag har påbörjat de två senaste dagarna, men som blivit alldeles för fula för att göra färdigt. Jag får snart ett mentalt sammanbrott. Har säkert använt en typ... tredjedel av mitt ritblock. På så kort tid. Och av alla dessa försök så lyckades jag ändå bara åstadkomma EN acceptabel bild. Den ser ni här ovanför. Hope u like her.

Av Agnes - 30 juli 2013 14:37

Jup. Då var man nyklippt också. Not very big difference, though.
Jag avskyr verkligen mitt hår. Det är så otroligt tunt, volymlöst och allmänt hemskt. Fast just på den här bilden var det ganska acceptabelt.

-

Av Agnes - 28 juli 2013 11:27

Kom tyvärr inte på någon passande rubrik. Hoppas ni överlever ändå.
För en gångs skull är jag riktigt nöjd med en teckning. Gillar verkligen håret och ansiktet, även om jag inte blev så förtjust i handen eller nyckelbenen.

Av Agnes - 26 juli 2013 17:28

Tjenare.

Idag är... en ny dag. Som jag valt att ägna att inte göra någonting åt. Typ... Vadå, det är sommarlov?! Låt mig ;__;

Jag har faktiskt ritat lite. Och sett på lite anime. Och lyssnat på massor av musik (Som om någon trott att jag skulle göra något annat...)

För övrigt kan jag informera om att jag håller på att inleda ett seriöst sparprojekt. Anledningen är att jag är fast besluten om att köpa mig en BJD. För er som inte vet är det en förkortning för Ball Jointed Doll, och är, precis som namnet antyder, en typ av docka. Tänker inte komma med värsta långa förklaringen, för jag är alldeles för bra på att dra ut på grejer alldeles för länge... Hur som helst är de otroligt fina, men ack så dyra. För tillfället har jag 1800 kr kvar att spara ihop tills jag kan köpa dockan jag funderat på. Fast föräldrarna mina är totalt övertygade om att jag aldrig kommer lyckas. De har förmodligen rätt, men for gods sake, LÅT MIG DRÖMMA.

Whatever. Poängen är den att jag inte vet hur jag ska lyckas få ihop nästan 2000 kr innan jag blir typ... 98 år gammal. Så jag frågar er, har ni några bra tips på hur man kan tjäna pengar? I NEED YA' HELP, GUYS!


Här kommer förresten en bild på mig och mitt förbannade blåa hår. Goddammit hår. Varför måste vi ha hår?! ALLT DET GER MIG ÄR _PROBLEM_.

 




Av Agnes - 25 juli 2013 13:15

Nejmen hej.
Detta är en teckning jag ritade åt en vän. Karaktären tillhör inte mig, utan är helt och hållet hennes. Blev inte alls nöjd med färgläggningen, speciellt inte på håret. Aja, så är det.


Av Agnes - 23 juli 2013 19:43

Idag har jag lärt mig något viktigt. Efter närmare efterforskning har jag insett att PMS + rita = worst kombination ever. Allvarligt. Jag får rage.
Här har ni i alla fall Tanya. Hon är en awesome typ med horn i pannan, vingar och en fabulous fläta. Jup. Gillade idéen även om jag inte blev särskilt nöjd med utförandet.

Av Agnes - 22 juli 2013 21:13

... Och en av dem är jag.
Igår tog jag ett korkat beslut att färga mitt hår blått. Det ser förjävligt ut, rent ut sagt. Det syns inte här på bilden, men färgen är otroligt ojämn and stuff. Well, så går det ibland...

För övrigt har jag världens skitdag idag. Allt jag vill är att kunna rita vackra saker, MEN NEJDÅ. ICKE.
Förbannat. Får nog vänta några dagar på att mina ritpowers återvänder...

    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards