bloodycupcakes

Alla inlägg under oktober 2013

Av Agnes - 12 oktober 2013 23:49

 

So... The queen of inactivity strikes again! ...With an extremley awful doodle that is.

Allt jag ville var att rita någonting seriöst och istället så bestämmer jag mig för att rita färdigt denna skit. Bra idé Agnes, really. Way to go. Det skulle varit ännu en Pastel Goth-aktig bild men nej fan, för jag fuckade upp allting med färgerna. Jag har alldeles för få ProMarkers. Eller så är jag bara usel på att använda de jag har?? Whatever.

Sitter för tillfället här på min väldigt sköna vita trästol som jag hatar lite lagomt mycket och dricker kallt te. Lovely... Jag insåg precis att jag inte druckit te på typ... flera dagar?? Veckor...?? WHATEVER. Jag har i alla fall glömt bort att dricka te. Like wtf??? Hur kunde det hända, jag trodde inte att jag kunde leva utan te?? tror jag håller på att bli galen... Mer än vanligt, alltså.

Seriously jag har verkligen inte gjort någonting vettigt idag, men you know what, I don't even care. Det är för fasen lördag, då skall man inte göra saker. Har ätit lite glass, gills det som vettigt?? Probably.


Whatever. Jag skall försöka åstadkomma minst en seriös teckning innan slutet av nästa vecka. Det är mitt mål. ...... okej jag känner på mig redan nu att det målet inte kommer uppfyllas.....


Tack o hej.

Av Agnes - 7 oktober 2013 23:12

Hai people.
Detta är Nikko, eller Nicole, som hon egentligen heter. Men jag tycker bättre om Nikko. Hon är en mycket awesome, fabulous och lagom insane individ med tragiskt dålig och rätt elak humor och en weird besatthet för färgglada knappnålar, voodoodockor, geléhjärtan och allting som innehåller kanel. Hennes hår är ljust turkost och hon älskar de flesta sorters piercingar och randiga kläder. På fritiden tycker hon om att sticka vassa saker i ögat på random människor because why not, sitta på hustak och stalka människor och göra livet till ett helvete för sin kusin och värsta fiende HAZUKIII~

Ingen vet hur gammal hon är, men probably några tusen vilket inte är så chockerande med tanke på att hon med största säkerhet inte är riktigt mänsklig. Hon är en sadistisk liten jäkel som tycker om att reta gallfeber på folk bara för att hon kan. I love this chick.
Är inte särskilt nöjd med utförandet på själva teckningen tho. Bara med ansiktet och håret. But you know what, WHO CARES. Detta är en jättecharmig karaktär som jag gärna skulle vilja rita fler gånger, so let's just all be happy and leave it with that.

Men alltså, visst är hon lik Hazuki...? It's just sometime about that beautiful face of hers that feels so familiar... She is one of those sick fuckers that no one likes but me. Probably??? En sådan där karaktär som är menad att vara irriterande och just därför är så underbar. Typ. Whatever. Hope you like her, för det kan mycket väl hända att ni får se mer av henne.

Oh god ni förstår inte ens hur jävla trött jag är idag. I don't even know who to describe it. Det är ett äkta mirakel att jag över huvud taget tog mig till skolan idag. Vad som är än mer fantastiskt är att jag fortfarande är vid liv. Efter en lång jädra måndag full av tråkiga lektioner och annat hemskt. Hade en trevlig eftermiddag, tho. Det skall jag icke förneka.

Och här sitter jag nu och äter en clementin eller vad fasen det nu är. Whatever. Gott är det i alla fall. Fast nu har jag visst bara en klyfta kvar. Tragiskt. Nåja, jag måste ändå gå och lägga mig snart, om jag inte vill vakna upp som en zombie eller något imorgon.


Så tack och hej för mig.


-

Av Agnes - 6 oktober 2013 01:19


Hai people. ((Applåder och visslingar för variation!))
Idag har jag tyvärr inga nya konstverk att visa upp för er, så istället får ni en bild på mina ben. Tacksamma skall ni vara. För övrigt är jag alldeles för trött för att ens försöka komma på någon fabulous rubrik so just get over it. Rubriklösa inlägg is da shit. vem fan behöver rubriker inte jag i alla fall.
Okej whatever. Har haft en allmänt trevlig vecka, just letting y'all know that. Även om jag inte haft särskilt mycket tid eller ork till att rita och blogg. But there are other great things in life too, y'know. Like being social and stuff wait who the fuck is this and where is agnes i am confused.
 
I alla fall. Håller för tillfället på med en teckning av vad som ser ut som en avlägsen släkting till min karaktär Hazuki. You guys remember her...? U GUYS REMEMBER HAZUKI, RIGHT??? I mean she is fkn Hazuki u have to remember her. So do u? DO U?! yeah i thought so. 
Var faktiskt inte ens avsiktligt, bara blev så. Ser ganska lovande ut hittills, längtar efter att få visa er teckningen.
 
Nu tänker jag i alla fall gå och lägga mig efter en väldigt lyckad lördag. Jaaa... Borde verkligen sluta sitta uppe halva nätterna. Inte undra på att jag är konstant dödstrött, hahah.
 
Tack och hej för mig~ 
Av Agnes - 4 oktober 2013 16:09

Bara någonting litet som avspeglar min nuvarande sinnesstämning.
*Suck* Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Är relativt nöjd med håret, men ew, det här är verkligen inte typiskt mig. Tror jag håller på att bli galen???

Nåväl, så är det ibland... Håller på med en annan teckning som är mer i min typiska stil, förhoppningsvis blir den bättre än den här. Ber återigen om ursäkt för min inaktivitet... Jag hoppas att det inte gör så mycket, och att ni fortsätter läsa min blogg i alla fall.

Tänkte också passa på att nämna att ni nu även kan fråga mig saker via min nyskapade ask. (Klick on da länk and you'll get to da ask yo.) Because too much free time. 


Tack o hej.

    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards