bloodycupcakes

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Katt.

Av Agnes - 29 september 2013 21:37

Nejmen hejsan.

Idag har det varit en allmänt seg och tråkig dag. Nog för att min lillasyster fyllde år, men annars har det varit en väldigt händelselös söndag. Grattis till henne förresten.

Är så desperat efter någonting att ägna mina timmar åt att jag nästan längtar tillbaka till skolan. fast bara nästan. men ändå. ew. vad är det för fel på mig???


Okej whatever. Kände mig som lite ensam och trött och halvt ihjälfrusen idag så jag bestämde mig för att rita en katt. Alltså en riktig katt. Inte en realistisk förstås, men en riktig katt. För katter gör alla glada. Tror jag??? Katter är typ my one and only reason to stay alive. Plus elektriska filtar, te, musik och de mycket få människor på denna jord som inte är kompletta idioter. Och lite andra sådana där trevliga saker.

I alla fall. Det blev verkligen inte som jag tänkt mig, och jag inser nu varför jag inte ritar katter: FÖR ATT DET SER FÖRJÄVLIGT UT OM JAG FÖRSÖKER. Geez, this is not pretty... Men whatever. Hade faktiskt riktigt kul när jag ritade den, och det är det viktiga. Roligt att variera sig lite och rita något man normalt sett inte gör. Dessutom är det en katt när allt kommer omkring. Och katter är alltid bra.


   

Hoppas ni har haft en bra helg och är taggade inför ännu en vecka. Tänk att det snart är oktober... Vart fasen tar all tid vägen egentligen? Det är så weird. Det går så fort men ändå inte. Confusing... Ibland önskar jag verkligen att jag jag bara kunde stanna tiden och låta allting förbli såhär underbart för alltid. 

Nåja, what do you do... Tiden slutar inte att gå bara för att vi vill det, och det gäller helt enkelt att försöka se det possitiva i sin nuvarande situation, och ta vara på allting bra vi går igenom, spara alla lyckliga minnen så att de kan hjälpa oss att klara av svårare perioder senare i livet. Även de allra bästa perioderna i våra liv kommer förr eller senare att nå sitt slut, men jag föredrar att inte tänka så. Varför inte bara leva i nuet och ta dagen som den kommer istället? Självklart kommer vi alla att behöva utlida mindre trevliga saker, men det borde aldrig hindra oss från att njuta av de bra stunderna vi faktiskt får uppleva. Och självklart är det inte bara de bra sakerna som upphör, inte heller dåliga saker varar för evigt. Tänk på det, när allting verkar omöjligt, och du bara känner för att ge upp. Efter regn kommer solsken, saker kan alltid komma att förändras till det bättre. Ibland krävs det bara lite tid. 

Även om du känner dig som världens mest ensamma individ, så finns det alltid någon därute, som älskar dig för just den du är, tro mig. You just gotta wait and see 


Okej, förlåt för värsta långa, totalt idiotiska texten, men jag kände för det. It will not help a single soul with anything, men, men... Hjälpte mig i alla fall att slå ihjäl lite tid. Nu skall jag gå och förbereda mig inför morgondagen.

God natt och adjö på er.

 
 
Blackie! :3

Blackie! :3

29 september 2013 23:19

Åh. Om katter ändå såg ut så. Då skull jag dö för en.

http://kissen-corre.bloggplatsen.se

Agnes

4 oktober 2013 23:33

Aw, tack så mycket c:

 
...

...

1 oktober 2013 07:05

Åh herregud så duktig du är!! :O

http://crazyfall.bloggplatsen.se

Agnes

4 oktober 2013 23:32

Well thank you~

 
Ingen bild

Anna

1 oktober 2013 16:11

Den är ju jättefin :3

Agnes

4 oktober 2013 23:33

Tack c:

 
Mikkiz

Mikkiz

2 oktober 2013 13:06

Woooow! Så duktig du är! :D

http://mickeys.blogg.se

Agnes

4 oktober 2013 23:33

Aw tack.

 
Micki

Micki

4 oktober 2013 06:24

Sjukt bra blogg och jätte fint ritar du oxå!<3

http://anabeh.bloggplatsen.se

Agnes

4 oktober 2013 23:32

Taack~

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 11 december 2013 17:13


Jamen hejsan. Sitter för tillfället på mitt rum och försöker få lite skoljobb gjort i absolut sista sekund för mitt namn är Agnes Skjuta-Upp-Saker Jansson. Varför göra saker idag när du kan skjuta upp det tills imorgon och rulla runt på golvet som ...

Av Agnes - 10 december 2013 00:01


Nejmen hej. Så okej, do any of u guys remember that drawing of Levi that I was working on?? Levi from Shingeki no Kyojin, u know. but yeah that was a while ago u might have forgotten. In any case, jag gjorde faktiskt klart den efter mycket om och ...

Av Agnes - 8 december 2013 12:37


... HEJ.  Titta, ser ni, fattar ni, JAG LEVER. Jag är SÅ ledsen att jag inte bloggat på så väldigt länge, men det har verkligen inte hunnits med. Har haft så mycket att göra i skolan, och när jag inte suttit hemma och försökt jobba ikapp med sådant...

Av Agnes - 8 november 2013 22:41

Vem fasen säger att man måste komma på bra rubriker jämt...?? JA INTE JAG I ALLA FALL. HAH. HAH. HAHAHAH.   Okej hej. Idag är en dålig dag. En jäkligt dåligt dag som inkluderat både sådant som folk, kuratorbesök, missade bildlektioner, trasiga hö...

Av Agnes - 2 november 2013 14:41

Jamen hej. Idag är det lördag. Tror jag?? Whatever vem håller ens koll på sådant inte jag i alla fall.Så uppenbarligen skall jag iväg på någon form av tillställning med min teater senare i eftermiddag... Känner mig allt annat än taggad, men jag har m...

    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards