bloodycupcakes

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Svar på frågestunden ~

Av Agnes - 25 september 2013 15:38

Jamen hejsan folks, kära vänner och andra.

Idag är det onsdag, tror jag??? Well whatever. Ingen bryr sig om veckodagar i alla fall. Inte jag i alla fall.


Okej seriöst nu skall jag inte dra igång med värsta långa föredraget här (like I always do), utan försöka gå rätt på sak. Trött och ensam som jag är har jag bestämt mig för att ta itu med den förbannade frågestunden. Fryser gör jag också. Men mina händer luktar i alla fall tvättmedel. Eller sköljmedel??? Heter det så??? Eller är det tvättmedel??? Vad är vad??? Jag vettefan.

Hur som helst så tänker jag nu varna er om vilket långt jäkla inlägg det här kommer bli, för jag har fått över 50 frågor. Do u understand how fkn many that is...??? Så jag kommer kanske inte kunna svara på precis alla. Ska försöka tho.

SÅ NU BÖRJAR VI INNAN NI SOMNAR.


Vilken är din riktiga hårfärg?

Blond... Tack och lov för att jag inte är det längre, för det skulle nog, om möjligt, se ännu värre ut än jag gör nu. Tänkte visa en bild faktiskt, men de jag har ser verkligen oacceptabla ut, hahah.


Hur lång är du?

Det vettefan... Ska man hålla koll på sådant??? omg jag vet inte. Strax under 160 cm eller något kanske? Jag är kort i alla fall.


Gillar din nya stil med lite sötare, inte så läskiga bilder. Vad har inspirerat dig till det?

Ååh, det var faktiskt en riktigt bra fråga. När jag först fick den kände jag mig uppriktigt förolämpad, men nu kan jag inte annat än hålla med. Känner att mina bilder har blivit lite mer söta och försiktiga, även om de forfarande är typiskt min stil. Jag tror helt enkelt att det beror på min nuvarande sinnesstämning. Den senaste tiden har jag bara känt mig så jädrans glad, och då blir det jag ritar automatiskt lite gladare också. Förhoppningsvis gör det inte så mycket, förhoppningsvis uppskattar ni det jag gör i alla fall. Jag tycker bara att det är underbart att jag känner mig så lycklig.


HUR MYCKET GILLAR DU GLASS? OWO

Well, alla älskar väl glass? Eller??? Kanske inte??? Jag gillar i alla fall vissa sorters glass, men bara ibland. Och bara om man äter det mitt i vintern. Annars är det alltid äckligt. 


Favoritlåt(ar)?

Uhhh, det är alltid en rolig fråga, eftersom det varierar så ofta. Skulle kunna ge er en flera mil lång lista eller något, men jag skulle nog säga att mina absoluta favoriter just nu är "Keep Myself Alive" av Get Scared, "Rougher Kids" samt "It Gets Better" av Joel Faviere, "Open Letter" av The Amity Affliction och "Maybe Next May" av Secrets. Plus en massa andra. Förstås. Men jag orkar inte skriva fler.


När fick du upp intresset för att börja rita?/Hur länge har du tecknat?/Hur började du med att rita?

Okej seriously, alla ställer den här frågan till mig hela tiden. Svaret är faktiskt väldigt simpelt. Jag kan inte direkt säga någon exakt ålder när jag började med mitt ritande. Har tyckt om att rita sedan jag kunde hålla i en penna. Tror jag??? Well kanske inte, men nästan. Jag vet inte varför jag gillade att rita när jag var yngre, men nu gör jag det för att jag älskar att inspirera andra och för att det är ett underbart sätt att uttrycka de känslor och tankar som är svåra att få fram i tal eller skrift. 


Varför just Bloody Cupcakes?

Uhmm, ja, det är en jäkligt bra fråga. Allvarligt. Jag har ingen aning??? Det bara blev så. Jag är värdelös på namn och det tar mig typ fyrtio år att komma på sådant. Tillslut ger jag upp och tar bara någon random skit som råkar ploppa upp i skallen på mig. Så var det den här gången också. Sorry guys, jag förstår att ni förväntade er värsta amazing historien om mitt fantastiska namn men icke. Tyckte bara att det passade. Sött och blodigt och allmänt fabulous.


En teckning du är mer nöjd med?

Okej sorry men jag tänker ta flera stycken. Hope u don't mind.

Mina personliga favoriter (med direktlänk till alla bilderna för er som är lite nyare här och inte har sett dem), är "What A Cute Little Kid""Tayako""I Might Be Dead But I Am Still Pretty", "Floating" och "Despair, you say?".

Vet inte riktigt varför, det är helt enkelt bara de jag fattat mest tycke för under tiden jag drivit den här bloggen.


Favoritmat?

Mat...? wtf is dat


Vad skulle du gjort om du vad 10 000 på lott?

Okej, förlåt, men jag tänker inte dra till med någonting om att göra något bra för pengarna, skänka det till välgörenhet or whatever. For you know what, sanningen är den att som den själviska jäkel jag är skulle jag börjat med att beställa min efterlänktade BJD som jag sparat till så länge, sedan skulle jag införskaffat mig lite nya kläder och pennor och sådant. Blev det pengar över skulle jag kanske dela med mig lite till min familj and such, eller sparat pengarna till längre fram.

 

Vad skulle du har gjort om du fick vara med på en konstutställning?

Jag skulle allt vilja se vilken konstutställning i denna värld som någonsin skulle vilja inkludera en amatörish liten trettonårings alster. I alla fall om de ser ut som mina .__.''

 

Vad har du för färg på din tandborste?

Höhöhöh, standardfråga. Den är i alla fall rosa och vit. Vet inte riktigt varför, med tanke på mitt extrema hat gentemot färgen rosa...


Hur är maten på din skola? (Haha)

I still don't know what this thing called mat is???

 

Vad gör dig allra gladast här i livet?

Katter, te, elektriska filtar, musik, att rita, andra saker som inte är folk och när jag får vara med de jag tycker allra mest om ♥

 

Gillar du kakor?

Vadå, menar du att det finns folk som inte gillar kakor? wtf. Fast det beror förstås på vad du syftar på för kakor. Jag gillar torra, tråkiga kakor som inte smakar så mycket.


Har du någon intolerans? (Gluten, laktos m.m.)

Nee. Jag tål uppenbarligen allt här i världen... ELLER NEJ FÖRRESTEN. Jag är intolerant mot idioter. Och därför har jag ett mycket hårt liv, kan ju för fasen knappt gå utanför dörren.

 

Vart köper du de flesta utav dina kläder?

Shock och Sweden Rock Shop är bra grejer det, mina vänner.

 

Skulle man få kunna se hur ditt rum ser ut? 

Oh. God. No. Never. Ever. Mitt rum ser pretty much ut som en soptipp, ett slags organiserat kaos där bara jag kan kan hitta. Det är sjukt litet och får bara plats med ett fult litet skrivbord översållat med random skräp, disk och allmänt värdelösa grejer, en ännu fulare vit trästol och en säng mitt i allt. Plus en liten bokhylla med mer värdelös skit i. Det enda bra är min ena vägg där jag har massa random inspirerande bilder som jag skrivit ut uppsatta.

 

Vad är din favorit artist?

Hmm, jag måste nog säga Joel Faviere. För han är en awesome person, sångare och låtskrivare vars musik har inspirerat mig något alldeles otroligt, och fått mig att känna mig så mycket bättre till mods när jag varit nere.

 

Gillar du One Direction?

Do I look like someone that would like One Direction to you...? Well then you are wrong. Okej Directioners ta inte illa upp nu, ni får lyssna på precis vad ni vill, I don't really care. Deras musik tilltalar mig bara inte på något vis. Not my cup of tea, simple as that. Jag respekterar att ni tycker om dem, hoppas ni också tycker att det är okej att jag inte gillar dem. VI ALLA ÄR OLIKA OCH DET ÄR BRA. Tänk vad tråkig världen vore om vi alla gillade samma musik??? TÄNK ER!

 

När fyller du år?

Den 9 juli ~


Vad har du för telefon?

En vit IPhone 4S yo.

 

Hur många läsare brukar du ha?

Det varierar, men vanligtvis från femtio till drygt hundra.


Vilken penna andvänder du till dina bilder?

När jag färglägger använder jag ProMarkers, annars brukar jag bara nöja mig med första bästa blyertspenna jag får tag i.

 

Hur gammal är du?

Jag fyllde tretton år i somras.


Kram?

Jag hatar kramar av hela mitt hjärta (I alla fall från de flesta), men för mina kära läsare kan förstås jag göra ett undantag. KRAAM ~ 

 

Hur kan du vara så snygg?!

Tack så jättemycket men wtf jag ser förjävlig ut. Du är nog den enda på denna jord som inte håller med om det, allvarligt talat.

 

Zombie or Ghost?

U can not force me to make that decision. Nevur. Jag menar, alla älskar ju zombies, men spöken är pretty fabulous too. Sedan har spöken inga ben heller, vilket är ett stort plus om man ska rita dem. 

 

Vad är 7007+177+77+7777?

*Kan inte bestämma om jag skall räkna ut det eller komma med något jättespontant oseriöst svar*


Lama eller lamalama?

I don't really know wat a lamalama is but it sounds pretty fabulous so let's just go with that.

 

Har du valt språk isf vilket?

Jag läser tyska och det är fan det värsta någonsin. Det är så sjukt tråkigt att jag vill kasta en brödrost på ett träd upprepade gånger tills någon dör.

 

Är du kär i åttan killen???

... Jag visste att den där frågan skulle komma förr eller senare... Men ja, det är jag, hahah.

_________________________________________________________________________________________________


Okej allvarligt talat jag tvivlar på att någon orkade plåga sig igenom allt det där. Seriously. Om du gjorde det så får du en katt på posten imorgon. Säger vi.

Förlåt för att jag inte svarade på alla frågor, men jag orkade verkligen inte. Tog de som jag kände att jag hade ett färdigt och relativt kort svar på. Hoppas att det är okej, och du kan alltid ställa dina frågor till mig igen i min frågeruta om du verkligen skulle vilja ha svar på någonting särskilt som uteblev här.

Vet att det blev väldigt långt, men det var många frågor att svara på. Och jag hade väldigt kul när jag skrev allt det här. Så tack till alla er som kommit med så bra frågor till mig, det gör mig jätteglad~ 

 
 
Blackie! :3

Blackie! :3

26 september 2013 23:57

Yey! Jag kmr få en katt på posten imr! Den ska få bo under min säng och heta Agnes!

Men srly nu då (nej kan inte) de är TVÅ (Eller nej, flera 1000) som tkr du är fin, så det så. ♥

Sen vart de nått mer som jag skulle säga, men tror du inte jag glömmer det. jaja, strunt i det nu.
Ne, nu minns jag, precis innan jag trycker på "skicka kommentar" Haha.

Jo. TYSKA SUGER, punkt.

Haha, nejmen, behöver sova, venneh varför jag skriver detta, är trött, haha.

Kram..? (xP)

http://kissen-corre.bloggplatsen.se

Agnes

28 september 2013 14:02

Haha, aw, tack så mycket ♥

Jag vet, tyska är FÖRJÄVLIGT

 
Ingen bild

Isse

27 september 2013 15:58

Jag har läst allt så nu vill jag ha en katt i min brevlåda imorgon, deal?

Agnes

28 september 2013 14:06

Självklart :3

 
Ingen bild

gfhfgh

27 september 2013 19:14

Seriöst är du 13 år? har av någon anledning trott under hela tiden att du var 16 år!? Ingen aning var jag fått det i från o.o Men är 14 iallafall och suger på och rita! Hur kan du rita så fint! Och hur kan du vara så fin! Är seriöst avundsjuk på hela dig! Du är typ perfekt

Agnes

28 september 2013 14:05

Hahah, verkligen? cx
Tack så jättemycket! Var inte avundsjuk på mig, jag är så långt ifrån perfekt man kan komma e.e

 
Alexis

Alexis

28 september 2013 13:37

Du är nu skyldig mig en katt :3 Det blir min sjätte ^^ Har btw också läst tyska. För fuckin jävligt...

http://youngdreamer.bloggplatsen.se

Agnes

28 september 2013 14:03

Jag är skyldig alla katter cx
Eller hur, jag avskyr verkligen tyska

 
natta

natta

5 november 2013 21:05

vilken fin blogg du har. Gillade frågestunden :)

http://mywayto.bloggplatsen.se

Agnes

8 december 2013 13:03

Man tackar! c:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 11 december 2013 17:13


Jamen hejsan. Sitter för tillfället på mitt rum och försöker få lite skoljobb gjort i absolut sista sekund för mitt namn är Agnes Skjuta-Upp-Saker Jansson. Varför göra saker idag när du kan skjuta upp det tills imorgon och rulla runt på golvet som ...

Av Agnes - 10 december 2013 00:01


Nejmen hej. Så okej, do any of u guys remember that drawing of Levi that I was working on?? Levi from Shingeki no Kyojin, u know. but yeah that was a while ago u might have forgotten. In any case, jag gjorde faktiskt klart den efter mycket om och ...

Av Agnes - 8 december 2013 12:37


... HEJ.  Titta, ser ni, fattar ni, JAG LEVER. Jag är SÅ ledsen att jag inte bloggat på så väldigt länge, men det har verkligen inte hunnits med. Har haft så mycket att göra i skolan, och när jag inte suttit hemma och försökt jobba ikapp med sådant...

Av Agnes - 8 november 2013 22:41

Vem fasen säger att man måste komma på bra rubriker jämt...?? JA INTE JAG I ALLA FALL. HAH. HAH. HAHAHAH.   Okej hej. Idag är en dålig dag. En jäkligt dåligt dag som inkluderat både sådant som folk, kuratorbesök, missade bildlektioner, trasiga hö...

Av Agnes - 2 november 2013 14:41

Jamen hej. Idag är det lördag. Tror jag?? Whatever vem håller ens koll på sådant inte jag i alla fall.Så uppenbarligen skall jag iväg på någon form av tillställning med min teater senare i eftermiddag... Känner mig allt annat än taggad, men jag har m...

    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards