bloodycupcakes

Alla inlägg under juni 2013

Av Agnes - 30 juni 2013 11:28

Yoo. 

Som många av er säkert redan vet hade jag för inte så länge sedan en frågestund, och den är nu avslutad. Förra gången gick det allt annat än bra, men den här gången lyckades jag faktiskt få några frågor. Såå... I det här inlägget svarar jag på dem. Hoppas du fick det svar du sökte, och om du inte hann ställa en fråga den här gången så är jag alltid villig att ta emot frågor och undringar, och förmodligen kommer jag att ha en ny frågestund snart igen.


Vart får du din inspiration ifrån?

Jag var 99.9% säker på att den här frågan skulle komma förr eller senare, men allvarligt talat har jag svårt att ge ett bra svar på den. Jag jag i de allra flesta fall lätt för att hitta inspiration, och har väldigt livlig fantasi. 

Något som aldrig misslyckas med att ge mig bra idéer är musik. Musik är världens bästa inspirationskälla. Jag älskar också stilen Pastel Goth, ögonglober, zombiesar, stygn, blod och gasmasker. Sådana där skumma grejer, you knooow.

Jag har svårt att sätta ord på vart jag får min inspiration ifrån, för nästan allt inspirerar mig. Saker jag ser, hör, läser, människorna jag umgås med. Men jag älskar verkligen att börja med något alldeles vanligt, sedan lägga till mina egna element och blanda söta och läskiga saker.


Varför gillar du att rita läskiga saker?

Jadu, det är också rätt svårt att säga. Jag tycker om att vara unik och sticka ut från mängden. Jag vill att mina varenda en av mina teckningar skall vara speciella och annorlunda. Tanken är att de ska väcka känslor och tankar, och dra till sig folks ögon. Att de ska ge upphov till olika reaktioner hos alla. Jag ritar det jag tycker om, och jag har aldrig sett mina teckningar som "läskiga", utan snarare facinerande. De är typiskt mig och visar saker jag älskar. Läskigt och gulligt tillsammans är världens bästa kombination. Det här är det jag älskar att göra, att få rita sådana här saker gör mig glad och gör det lätt att bli inspirerad. Nu har det blivit som en grej, det här är min ritstil. Jag vet inte hur det är för er, men jag tycker att hur olika mina bilder än är hänger de samman på ett sätt, och man ser när något är ritat av mig.


Har du några fler intressen än att rita?

Jadå, visst har jag det. Även om jag ritar mycket, finns det dagar när mina teckningar inte riktigt blir som jag tänkt mig, och ibland känner jag helt enkelt inte för att rita. De dagarna brukar jag främst ägna åt att skriva egna berättelser och andra texter, titta på anime och lyssna på musik. Musik är seriöst mitt liv. Jag älskar musik. Jag umgås inte särskilt mycket med mina vänner utanför skoltid, jag föredrar att vara ensam. Jag har ganska svårt att lära känna nya människor, så jag har alltid svårt för att börja i nya fritidsaktiviteter, men jag dansar och spelar även teater på fritiden.


Var får du inspiration till din klädstil?

Åh gud, sluta med dessa svåra frågor... Alltså, som jag sade förut, jag tycker verkligen om att sticka ut och vara unik, något jag allra helst visar med min klädstil. Jag klär mig såhär för att jag tycker att det är väldigt snyggt, svårare än så är det egentligen inte. Jag är allvarligt talat besatt av t-shirtar med söta och läskiga tryck på, mina favoritmärken är Akumu Inc. och Cupcake Cult. Det är inte lätt att säga vart jag får inspiration till att klä mig såhär, jag gör det för att jag tycker det är awesome, och jag vill inte vara som alla andra. Fast det är förstås, jag blir mycket inspirerad av att se andra som klär sig liknande och har andra häftiga klädstilar. 


Hur får du så många läsare? 

Jag vet inte .____.

Allvarligt talet, jag hoppades att ni skulle kunna svara på det åt mig. För jag är chockad över att så många människor besöker min blogg dagligen. Jag är väldigt tacksam över det, eftersom jag har den här bloggen för er skull, för att visa mina bilder och inspirera andra. Men på riktigt, jag vet inte hur jag får alla dessa läsare. Kanske är det för att jag har en sådan unik stil på både mig själv och mina kläder, samt att mina teckningar är väldigt annorlunda och personliga. Vad vet jag... 


Favoritmat?

THAIMAT. Jag älskar thaimat. Jag är besatt av thaimat. Jag skulle kunna äta thaimat varje dag i resten av mitt liv. En av mina närmaste kompisars föräldrar äger en thairestaurang här där jag bor, och maten de serverar där är typ... den bästa jag vet.


Vilka hårfärger har du haft?

Jag har faktiskt inte haft så många olika färger på mitt hår som ni kanske tror. Men trots allt... jag fyller tretton den 9 juli, och det var inte länge sedan jag lyckades övertala mina föräldrar att låta mig färga håret i en onaturlig hårfärg. När jag var liten var jag typ... mörkblond. Därefter har jag varit rödhårig, väldigt ljusblond, brunhårig, rödhårig igen och nu lilahårig. Se där, min hårresa var inte så spännande som man väntat sig...


Ögonfärg?

Jag har blåa ögon. Inte för att det syns särskilt tydligt, inte ens i verkligheten, men aja. Jag var i alla fall blåögd när jag var liten, nu känns de typ... blågråa ._.'


Gillar du YOHIO?

Jag kände på mig att den här frågan skulle komma också, faktiskt... Verkar jag som en sådan person? Det kanske jag gör... Well, jag gillar faktiskt inte YOHIO. Alltså, jag har inget emot honom, men hans musik faller mig inte riktigt i smaken. Men tro inte att jag ogillar japansk musik nu. För det gör jag inte. För exempel så älskar jag the GazettE. YOHIO har några okej låtar, men jag skulle inte säga att jag gillar honom.


Vad fick dig att börja blogga?

Förmodligen startade jag den här bloggen för att jag helt enkelt ville visa upp mina teckningar för omvärlden. Jag vill verkligen inspirera andra med det jag ritar, det är därför jag ritar till att börja med. Och för att det är kul, förstås... Jag började blogga för att få dela med mig av mina alster till andra människor, kort sagt. Här kan jag uttrycka alla mina tankar och åsikter. Jag gillar att skriva och rita, så en ritblogg var perfekt för mig.

(*Host* Fast egentligen har jag bara för mycket fritid... *Host*)


Läser du bloggar? Vilka i så fall?

Ska jag vara helt ärlig så läser jag inte en enda blogg... Jag vet inte riktigt varför. Jag har aldrig gjort det, och gör det inte nu heller. Det är helt enkelt så att jag aldrig hittat någon blogg som verkligen fallit mig i smaken.


Vad gillar du mest att rita?

Jag älskar att rita saker som är en blandning av läskigt och gulligt. Cupcakes, zombies, voodoodockor, bläckfiskarmar, stygn, blod, gasmasker, och annat lovely. Jag har en förkärlek till att rita väldigt orealistiskt och twistat. Min käre far frågade igår varför alla mina teckningar föreställde folk som verkade ha ont på något sätt... Well, JAG VET INTE. Jag gillar att rita skumma konstiga grejer som inte liknar något jag sett förut. Konstiga horn i pannan och skumma öron och inga näsor och weird frisyrer och underliga hudfärger och totalt mysko proportioner.


Om du hade makten att förändra precis vad som helst i världen, vad skulle du då välja att ändra på?

Oj, det är en väldigt svår fråga. Nu känns det som att ni alla förväntar er värsta långa, djupa svaret, men sanningen är den att jag bara en naiv liten unge. Vad vet jag? Men om jag verkligen kunde ändra vad som helst, antar jag att jag skulle göra världen till en rättvisare plats, där alla har rätt att vara som de är utan att behöva ta en massa skit för det. Att alla kunde bli accepterade av varandra, trots att man är olika. Vi är alla unika, och det tycker jag att vi har rätt att få vara. Ingen ska behöva låtsas vara någon man egentligen inte är för att bli omtyckt. Ingen borde behöva vara rädd för att visa vem man egentligen är.


Om du kollar på anime, vilken är din favoritanime?

Jovisst, jag kollar en hel del på anime! Det är dock ganska svårt för mig att välja en specifik favorit... En anime som är lite extra speciell för mig är Durarara!! Det var en av de allra första animerna jag såg, och jag tycker verkligen om den. I normala fall brukar jag hata hälften av alla karaktärerna när jag ser på anime, men i Durarara!! är det svårt att verkligen avsky någon. Jag vet inte... det är verkligen en awesome anime, med intressanta karaktärer och en bra handling. Jag tycker även vääldigt mycket om Mirai Nikki. Även där finns en hel del bra karaktärer, bortsett från att jag avskyr båda huvudkaraktärerna. Just nu håller jag också på att titta på Attack on Titan, och hittills tycker jag att det ser mycket lovande ut...


Kan du göra en Step by step?

Oj, det vet jag inte... Kanske, det beror på hur stort intresset är. Om ni vill se mig göra en Step by step får ni gärna skriva till mig och även berätta om det är något särskilt ni vill se mig rita då.


Av Agnes - 29 juni 2013 20:25


 

Eftersom jag ännu inte har de pennor jag behöver till min förra teckning, bjuder jag på lite mer kladd. Inte allt för seriöst... Rätt snett och klänningen är ganska hemsk enligt mig, men jag ville visa den eftersom jag ändå såg en viss charm i den. Vi får se om jag färglägger, i vilket fall får ni gärna komma med tips på färger.

Av Agnes - 27 juni 2013 14:54

     

Här kommer lite trevligt kladd. Tro det eller ej, men jag är rätt så nöjd hittills. För en gångs skull tänkte jag faktiskt färglägga. Fast som vanligt har jag beslutsångest. Hjälp mig välja hårfärg and I will love you forever.

Jag typ... älskar hennes näsa. Den är så himla ful att jag gråter. 


Idag var jag hos tandläkaren igen. God, det börjar kännas som att den där gudsförgätna platsen är mitt andra hem... Jag hade fått ett hål i en tand (Hallelujah så underbart). Sååå... gissa vem som ska tillbaks dit imorgon IGEN och laga skiten? JAG. Eftersom jag är så rädd för att gå till tandläkaren skall jag ta lugnande medicin, så jag kommer typ vara helt utknockad hela dagen. Så få inte panik om jag inte bloggar, det betyder förmodligen inte att jag avled under tandläkarbesöket, utan att jag sover som en stock. Lovely. 

Av Agnes - 26 juni 2013 14:30

   

Cybergoth-bläckfisk-panda-gurl. What else can I say?

Jag är inte överförtjust i den här teckningen, men jag har sett värre saker. Det är nog de förbannade bläckfiskarmarna... Bläckfiskarmar förstör mitt liv

Av Agnes - 24 juni 2013 19:30

     

...Fast utan pastellfärger, såklart. Blyerts är bra skit, det. Men allvarligt talat, det skulle inte vara så tokigt med lite nya pennor. Jag räknar redan dagarna till min födelsedag... 

Här är lite snabbt kladd. Inte alltför seriöst, men jag tycker att hon blev ganska söt. Hoppas ni inte spyr av den usla bildkvalitén... Eller säger man kvaliteten...? Inte vet jag, jag har aldrig förstått vilket av dem som är rätt egentligen. Whatever. Ni fattar vad jag menar.

Förmodligen kommer jag lägga upp svaren på frågorna ni ställde i frågestunden imorgon eller på onsdag, så om ni har något mer ni vill veta är det hög tid att fråga mig nu :3

Av Agnes - 23 juni 2013 15:55

     

Alltså... detta är verkligen inte vackert. Jag är typ... så missnöjd att jag vill hugga mig själv i foten med en yxa eller något. Det började så bra, och sedan blev det såhär. Allt som kan gick fel gick fel. USCH VAD JAG HATAR DEN HÄR TECKNINGEN. JAG VILL BRÄNNA UPP SKITEN. På riktigt.

Det är en present till min kära mor som fyller år idag. Hoppas hon inte grinar när hon ser den. Lite synd att den inte blev bra, för jag tyckte om idéen. Jag brukar alltid bli så nöjd med mina teckningar, men vi kan inte alltid lyckas med allt här i livet...

Nu hade jag tänkt gå och spela lite piano. Det tänker jag inte göra längre. Pianon är världens mest rageframkallande objekt någonsin. Så fort jag försöker spela något blir jag förbannad. 

Adjö. 

Av Agnes - 22 juni 2013 14:12

Detta är min nya själsfrände. Jag har döpt honom till Bengt. Han finns i Mariebergsskogen i Karlstad. Han är inte så vacker.

Av Agnes - 21 juni 2013 14:32

Tjoo.

För ett tag sedan försökte jag hålla en frågestund. Det gick... inte så bra. Jag fick inte en enda fråga. Såå... nu provar jag en gång till. Det måste väl finnas någonting ni inte redan vet om mig som ni skulle vilja veta? Eller? ÄR JAG SÅ OINTRESSANT?!


 

Well, fråga på nu. Var lite kreativa också, det uppskattas.



    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards