bloodycupcakes

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Dålig dag.

Av Agnes - 16 augusti 2013 17:11

Vissa dagar känner man sig bara totalt harmonisk, livet leker och everything is wonderful... IDAG VAR INTE EN SÅDAN DAG!


När allt kommer omkring startade denna till synes trevliga fredag ganska bra. Jag var på keramikmålning med några av mina närmaste vänner, och allt verkade ganska lovande... Well, tills jag insåg att jag är rent ut sagt förjävlig på att måla keramik och att allt jag försökte göra slutade i katastrof, förstås. Sedan blev allting bara skit och där var den trevliga fredagen förlorad. Känner mig av flera anledningar lite nere just nu, men jag tänker inte gå in på några detaljer då jag tvivlar stark på att ni bryr er om mina problem här i livet. Ni har väl egna saker att tampas med, inte sant?


Hur som helst, det är något jag skulle vilja prata lite grand om idag. Kopiering av mina bilder. 

På grund av att folk kopierat och inspirerats av mina teckningar så har det uppstått en hel del missförstånd. Alltför många, faktiskt, vilket aldrig varit min avsikt.

Förut har jag sagt att det är okej att inspireras av mina bilder, så länge man informerar om att det är jag som ritat orginalet, om man nu tänkt lägga upp bilden på internet eller visa upp den på något vis. Men you know what? 

RITA VAD FASEN NI VILL OCH KÄNNER FÖR!

Läs det inte med en förbannad ton, för jag är inte arg på någon. Jag har bara insett att detta är internet, och även om jag ber er att inte rita av mina grejer så finns det inga garantier för att folk lyssnar på mig. Och när allt kommer omkring, så är härm den ärligaste formen av smicker! 

Så rita vad ni vill, få hur mycket inspiration ni vill, lägg pappret mot datorskärmen och kopiera varenda streck om ni så vill. Och jag kan inte tvinga er att berätta för någon att ni blivit inspirerade av mig, men vad kan jag göra...

Huvudsaken är att jag vet att det är jag som gjort orginalet. 

Men detta betyder förstås inte att ni borde sluta ge mig cred för mina teckningar. Jag uppskattar det verkligen när ni på något vis framför att jag ligger bakom orginalbilden!


Åh, jag har verkligen svårt att formulera mig idag, men jag hoppas att ni förstår vad jag försöker komma fram till.

Basically, om ni vill rita något som är inspirerat av en av mina teckningar, go for it! Om ni till exempel länkar min blogg eller så, skulle det betyda väldigt mycket, och jag skulle också bli jätteglad om ni ville skriva till mig att ni ritat en bild. Det är väldigt intressant för mig att se vad för något mina teckningar kan inspirera till.


Är fortfarande ganska nere, though. Någon som har några bra tips på vad man kan göra för att bli på lite bättre humör? Fast det förstås, bara vetskapen om att jag har så otroligt underbara läsare gör mig gladare. Ni är verkligen fantastiska allihopa, och ni ska veta att alla era snälla kommentarer betyder massor för mig.

Tack för att ni läser min blogg, det är er förtjänst att jag gör det här!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 11 december 2013 17:13


Jamen hejsan. Sitter för tillfället på mitt rum och försöker få lite skoljobb gjort i absolut sista sekund för mitt namn är Agnes Skjuta-Upp-Saker Jansson. Varför göra saker idag när du kan skjuta upp det tills imorgon och rulla runt på golvet som ...

Av Agnes - 10 december 2013 00:01


Nejmen hej. Så okej, do any of u guys remember that drawing of Levi that I was working on?? Levi from Shingeki no Kyojin, u know. but yeah that was a while ago u might have forgotten. In any case, jag gjorde faktiskt klart den efter mycket om och ...

Av Agnes - 8 december 2013 12:37


... HEJ.  Titta, ser ni, fattar ni, JAG LEVER. Jag är SÅ ledsen att jag inte bloggat på så väldigt länge, men det har verkligen inte hunnits med. Har haft så mycket att göra i skolan, och när jag inte suttit hemma och försökt jobba ikapp med sådant...

Av Agnes - 8 november 2013 22:41

Vem fasen säger att man måste komma på bra rubriker jämt...?? JA INTE JAG I ALLA FALL. HAH. HAH. HAHAHAH.   Okej hej. Idag är en dålig dag. En jäkligt dåligt dag som inkluderat både sådant som folk, kuratorbesök, missade bildlektioner, trasiga hö...

Av Agnes - 2 november 2013 14:41

Jamen hej. Idag är det lördag. Tror jag?? Whatever vem håller ens koll på sådant inte jag i alla fall.Så uppenbarligen skall jag iväg på någon form av tillställning med min teater senare i eftermiddag... Känner mig allt annat än taggad, men jag har m...

    


Okej, hej. Jag är en onormal unge vid namn Agnes, och här kommer jag att visa mina teckningar för omvärlden. Jag tror att jag är lagom galen, och hoppas att min blogg inspirerar er. Eller något.

    

65 besvarade frågor

    

 

    

 

    

    

Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards